PieOnEar

Ez a blog a PieOnEar zenekar blogja. Itt van minden, amit a zenekarról tudni lehet, vagy kell, vagy esteleg érdemes. Vagy nem. Beszámolók, élmények, vélemények, személyes okoskodások, osztások, miazmás. Jó olvasást és beleszólást kívánnak a pionírok!

Friss topikok

Linkblog

HTML

Metallica @ Puskás Ferenc Stadion – szvobi szubjektív

2010.05.16. 20:04 | POE | 5 komment

 

 
Szóval mindenekelőtt le kell szögeznem, hogy
  • aki nem akarja/tudja/képes magát jól érezni egy koncerten, az ne menjen oda.
  • aki nem képes tudomásul venni, hogy ez egy átlag 47 éves zenészekből álló, 29 éves, 9szeres Grammy-díjas, százmilliós lemezeladós zenekar 33. turnéjának kb 140. állomása (tehát ez nem egy egyedi , csak ide tervezett show) az meg ne írjon semmit, sehova.
 
A több 43000 ember meg érezze jól magát. Mi ebbe a 43000-be tartozunk.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sajnos csak a Volbeat végére értünk be a stadionban, így a dánok produkciójáról nagy részben lemaradtunk, de a tény attól még tény marad: ez egy nagyon jó zenekar. Játszunk is tőlük egy dalt, de ez itt most nem a reklám helye.
Kábé félóra átszerelés és rövidke line- és soundcheck után végre felcsendült az Extacy of Gold, ezúttal egy filmrészlettel is megtámasztva – csak úgy futkosott a hátamon a hideg, mikor megláttam a jó öreg Eli Wallach vigyorgó pofáját. Öcsém ájfonján meg is van az a rész, amikor megy az intro, mi meg gajdoljuk mellé, hogy óóóóóóóó, de azt ide mégsem linkelem be, mert a maradék jóhírem is oda lenne.
Imádkoztam, hogy vagy Battery-vel, vagy Creeping Death-tel, vagy Blackened-del kezdjenek és végül is a Creeping Death nyert, gyorsan, kemény, feszesen, mint ahogy azt egy ilyen 27 éves dal megérdemli.  Ráztuk is a rőzsét rendesen- mrámint ráztuk volna, ha lettóa. De már senkinek nincs hosszú haja… Csak az öregség.
És ez az a pont, ahol be kell vallanom valamit: én péntek este rájöttem, hogy nekem a kedvenc Metallica dalom a For Whom The Bell Tolls. Nem tudom miért de valamiért nagyon benne van a szívem legmélyén. Jó, csak egy hangyafasznyival van mondjuk előrébb, mint a Harvester, vagy a House Jack Bulit, de előrébb van. És ez volt a második dal péntek este.
Nem mennék én részletesen végig a setlisten, mert semmi értelme, viszont egy dalra ki kell térnem: ez pedig a One. Balázs öcsém mellett ültem, (aki a koncert elején nyavajgott, hogy Lars szarul dobol ma este) és éppen magyaráztam neki, hogy na ezt figyeld gecaú, Lars a One-ra összeszedi magát és majd figyeljd a középrészt - a hajad leteszed; mikoris odaértünk az ominózus részhez és én tettem le a hajamat. Lars úgy játszotta azt a részt, mint amikor gét gitáros lemegy egy próbaterembe és az egyik úgy dönt, hogy majd ő dobolja ezt a nótát és nincs csak egy lábgép. Katyvasz-kovász-káosz és az embelmatikus rész teljes szétcseszése. Az egyetlen szerencse az volt, hogy megérkezet a két gitár meg a bőgő pontosan, és az végre helyretette a kovászkirályt, de egy ideig úgy röhögtünk, mint aki most szipókázott fel egy jó öreg szifonpatront.
 
Eztán visszahiggadtunk, mert jött a Master of Puppets, immáron CD minőségben és lehetett beleüvölteni a csillagos égbe, hogy indipessönpléj. Eztán megint elkezdtem nem érteni valamit, hogy ha valaki (Lars bátyó) ilyen példaszerűen kúrja el a One-t, akkor hogy bírta eljátszani ezt-e:
 
 
Merthogy ez jött.
De ezen szinte felesleges is volt töprengenünk, hiszen ment innentől a kötelező Nothnig Else, Enter Sandman párost kellett énekelni a slágerevők számára. Fura volt látni, hogy nem unják. Hazafelé beszéltük is, hogy amit a legjobb volt látni a koncerten, az a vén, széjjelvart Hetfield szeme, amin látszott, hogy örül, jól érzi magát 29 év után még mindig, és jó hogy ezt csinálhatja. Az látszik a szemén, hogy megtanulta becsülni a szerencséjét, a tehetségét, hogy elérte a céljait, elbukott, felállt és még mindig ennek élhet. Ez látszik a szemén.
Igen, ezért becsülöm.
A ráadásban még volt Helpless (ez alatt sörért meg jégerért voltam) Motorbreath, amit Szabival az igazi szövegén énekeltünk, miszerint: mutábret, szánönimala, aken ceki, enadövéj! mutábret, szánö dzsenifer… aken ceki eniadövéj. És így.
A búcsú – mint általában – a Seek And Destroy-ra volt, de ahogy elfigyelgettem ,ez a közönség már nem veszi be magát a városba, hogy a feszülteségét rendes koncert utáni romboláson vezesse le. De ez 2010-ben talán már nem is elvárható.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
Az sajnos viszont elvárható lenne végre (és ez a mérges rész a postban), hogy próbáljuk meg a dolgokat helyén kezelni és itt elsősorban a szokásos magyar nyomorult fikagépezetre gondolok, amit egyszerűen már nem is tudok hová tenni.
Kínos, kellemetlen, destruktív. Viszont idéznék egy blogból (B-oldal, respekt) ami tökéletesen összefoglalja azt, amit a fikázódó kritikákat elolvasva éreztem: „mi magyarok lófaszt érdemlünk, nem legendákat és nem szórakoztatást.”
 
És ez bizony így van.
 
Évek óta gondolkodom már rajta, hogy nekünk magyaroknak mér nem jó semmi? Nekünk miért nem elég jó a forma-1, egy világszínvonalú és szintű show, nekünk miért nem jó egy magyar siker sem, miért kell mindenben a hibát keresni?  Honnan ez a nyomorult, irigy, frusztrált görcs?
 
Ezt mi neveljük magunkba valahogyan, nem is értem, hogyan. Semminek nem bírunk örülni rendesen, vagy csak simán jól érezni magunkat: mosolyogni a koncertről hazafelé, esetleg a metrókocsin elordítani, hogy searchiiing… hátha jön a szerelvény másik feléből egy rekedtes kórus, hogy seek and destroy, vagy nem is tudom.
 
Azon is töprengtem még, hogy a koncert (ami még egyszer leírom nagyon nagy élmény, nagy hangulat és nagyon jó buli volt) miért hagyhatott valakikben kívánni valót? Hát valószínűleg azért mert valami nagy újdonságot várt a koncerttől.
De könyörgöm, azt elvárni a Metallicától, hogy túl 100 millió eladott lemezen, 47 évesen fejtsék meg újra, meg újra a metál zenét – az egy nagy butaság. Nekik már nem ez a dolguk. Akik erre vágynak, azok hallgassanak Lamb of God-ot, Avenged Sevenfold-ot, Killswitch Engage-t, Protest The Hero-t, Five Finger Death Punch-ot, vagy Airbourne-t, vagy ízlés szerint, amit akarnak. Ők fejtenek.  
 
Ezek a fiúk meg már nem fognak megfejteni semmit sem. Megfejtették ők már a metálzenét legalább háromszor, begyűjtöttek mindent, amit be lehetett, letettek az asztalra mindent, amit le lehetett tenni és most ülnek a dicsőségben és a nagy jólétben, és turnéznak, mert szeretik. Néha csinálnak lemezt, de már azt is inkább csak azért, hogy legyen apropó egy következő turnéra és hogy eljuthassanak ide, hozzánk is például, a fikaföldre és letoljanak egy becsületes showt. És ha néha hibáznak? Hogy stílusos legyek: and So what? Ki nem szarja le?
 
Ők már tudják a feladatot: szórakoztatni a rajongókat. Ja, hogy most kibújt a szög a zsákból és nekem azért tetszett mert rajongó vagyok és elfogult? Igen. De a turnékat, koncerteket rajongóknak szervezik. Sok rajongónak nagy turnét, kevés rajongónak kicsit. A Metallicának pedig sok rajongója van, szerencsére.
 
 
Hogy a kritikus mit gondol, az meg így már mindegy is.

 

 

 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://pieonear.blog.hu/api/trackback/id/tr912008092

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Budapest Magnetic (The Memory Remains) 2010.05.17. 23:27:15

Novarock 2009. Életem egyik legfelejthetetlenebb fesztiválja. Az Istenek megtisztelték a földi halandókat egy olyan line-uppal, amit azóta sem tudtak sehol leutánozni. 1. nap: Slipknot, Metallica 2. nap: Killswitch Engage 3. nap: Trivium, Limp Bizkit É...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GergoV 2010.05.16. 23:03:27

A szarnak azért nem kell kritikátlanul örülni. Én nagyon örültem, hogy ott voltam, hogy láttam az arcokat élőben, DE: egyre inkább a kiábrándultság vesz rajtam erőt.

Mert bár a Metallica, annak ellenére, hogy vén faszok egytől egyig, igazán kitett magáért, és odabaszott, mert a show hatalmas volt, bazmeg nem hiszem el, hogy középen középről hallgatva kb. a feléig teljesen el volt baszva a hangosítás! Az milyen, hogy Hetfield néha úgy tűnt, mintha tátogna, mert az énekét egyáltalán nem lehetett hallani?

Ehhez még tompán, basszusba fulladva, és halkan, igen, halkan szólt az egész. Hetek óta csutka hangerőn tolom itthon az életművet, és azt vártam volna, hogy ott helyben majd leszakad a fejem, olyat kapok, ehelyett csak néztem bambán, hogy he, ez hogy lehet? A Faith No More ehhez képest überül szólt a Szigeten nyáron, pedig azért ott is vannak csodák...

Szóval, sajnálom, hogy ilyen volt, mert kurva jó lehetett volna, de a hangmérnök, vagy nemtomki, de nagyon elbaszta. Pedig a fiúk kurva jók voltak, tényleg, Lars hibázott, na jó, ha jól szól, elfedte volna a többi, kit érdekel.

Az indexes cikk amúgy tényleg öncélú fikázós fos, nincs igaza. De nekem az FNM-et vagy az eggyel ez előtti Depeche-t nem ütötte a Metallica, pedig tényleg azt vártam, hogy ott helyben fosom le a bokámat a koncerttől.

strawberry2 2010.05.16. 23:19:19

Hát igen, én is azt vártam, hogy leszakad a fejem...de nem, nem még megvan, az előbb megnéztem.
Ülőjegyünk volt. A sorban (még szerencse, hogy utolsó sor volt) mi ketten álltunk fel ketten a Zurammal, az egész lelátón a többiek meg ültek, mint a moziban, a szedbattrúra!!!!!!!! Mondtuk is, ezek bazze színházba jöttek?!!
A tavalyi DM jobban odab..ott, az egész lelátó tombolt, pedig folyt a nyakunkba a jéghideg eső...sőt, ha így jobban belegondolok, még 3 évvel ezelőtti George Michael is...
Ja, amúgy "Szádelimálá, szádedzsenifer", én így ismerem :)))) Valamint a Haelo nagysikerú számát, miszerint "Dríming Amerika" :)))))
Petró J.

kris_of_haelo 2010.05.17. 09:44:56

naúgyvanhogy:
"húzgána reszt, szááááde limáláj, áj ken tikit in an adör vé. Húzgána reszt, száááááde dzsenifer..."
:))
süti beállítások módosítása